miércoles, 29 de octubre de 2014

ADIMEN EMOZIONALA HEZKUNTZAN




KAIXO! gaurko sarrera honetan Adimen Emozionalari buruz hitz egingo dut. Egia da gaur egun, gure herrialdean gai honi garrantzi handia ez zaiola ematen, baina Europako hainbat eskoletan, aplikatzen hasi den gaia da.

Bideoa esaten duen moduan ez da nahikoa ikasleak bakarrik materia memoriza dezaten, beste gaitasun batzuk garatu behar dituzte, horien artean inteligentzia emozionala da garrantzitsuena.

Umeak aldarte ona izan behar dute informazioa ondo ulertzeko eta barneratzeko. Baina, askotan, irakasleek ez dute hori kontuan hartzen, materia bakarrik ematen dute eta ikasleen porrota gertatzen bada arazoa ikaslearena dela pentsatzen dute eta ez bere ingurunean egon ahal diren arazoengatik.

Horretarako, irakasleak  harreman estua izan behar dugu familiarekin, etxean sortu daitezken arazoak ezagutu ahal izateko. Beraz, ikasleek haien emozioak adierazten ikasi behar dute, horregatik, komenigarria izango litzateke klasean honako ariketa hauek lantzea: mimika ariketak egitea, klase hasieran ikasleei nola sentitzen diren galdetzea, musika jartzea eta erlaxazio ariketak egitea, dinamikak egitea, etab.

Honekin lortu nahi da irakasleak " beste adimen" mota bat ezagutzea. Ulertzeko gaitasuna garatzen eta gizarte harremanak hobetzen duena.

Espainako hainbat Lehen Hezkuntzako eskoletan proiektu hau garatzen hasi dira eta umeen autestima eta haien emaitza akademikoen igoera dakarrela frogatu dute. Beraz pentsatzen dut, berritasun hau lantzea beharrezkoa dela, bai umeentzako bai iraksleentzako.

No hay comentarios:

Publicar un comentario