domingo, 16 de noviembre de 2014

ESKOLA 2.0 Sintesia

Aurreko egunean esan nuen bezala, hiru testuen sintesia egitea tokatzen zaigu orain. Taldeka erabaki dugu testu bakoitzaren sintesi txiki bat egitea. Hauek ziren testuen tituluak: La Web 2.0 irrumpe en la escuela, Internet en educación eta Algunos principios para el desarrollo de buenas practicas pedagogicas con las TICs en el aula. Azkenik, testuen hitz gakoak ipini ditugu.


1. TESTUA: LA WEB 2.O IRRUMPE EN LA ESCUELA

SARRERA:
Teknologiak ez du bere kabuz funtzionatzen, ez da nahikoa ikasgela bat ordenagailuz betetzearekin; metodologia, pedagogia eta didaktika beharrezkoak dira, hauek teknologia NOLA erabili esaten digutelako. Horretarako bi orientazio mota aurki ditzazkegu: lehenengoa, ariketan pentsatu eta ondoren teknologikoan; hau da, lehenik eta behin pedagogia beharrezkoa da eta ondoren teknologia.

Honekin batera, legeak kontuan izan behar ditugu; hau da, ikasleekin sare sozialen bat erabili aurretik neurriak hartzea beharrezkoa da. Honekin batera gurasoen baimenak beharko ditugu eta umeen intimitatean, argazkien babesean… arreta berezia jarri beharko dugu.

DEFINIZIOA:
2.0 web-a soziala da eta modu aktiboan parte hartzen da = PARTEKATU

BLOGAK
WIKIAK
SARE SOZIALAK
  • Autore bat baino gehiagok argitaratutakoa kronologikoki gordetzen du.
  • Erabiltzaile bat baino gehiagok editatu, ezabatu, gehitu… dezake.
  • Taldean lan egiteko aproposa.
  • Interes berak dituzten pertsonak lotzen dituzte.
  • 14 urte gutxienez.
  • Blogger.
  • Wikispaces for Educators.
  • Edmodo.


ONDORIOAK:
IKT-ak hezkuntzako oinarrizko gaitasunen artean sartzen den arren eta baliagarria den arren, ez dira lehentasuna dutenak. Lehentasuna duen bakarra ikaslea da, hura da protagonista, heziketa haiengan eta euren etorkizunean oinarritzen delako.
2.0 web-a ikasleak euren heziketaren protagonista izatera bideratzen du, SORTZEKO, EKOIZTEKO, ARGITARATZEKO ETA PARTEKATZEKO aukera ematen dielako. Baina horretarako beharrezkoa da ikasleak modu positiboan eta seguruan heztea PRIBATASUNA eta IDENTITATE DIGITALA zainduz.



2. TESTUA: INTERNET EN EDUCACION:

Eskolan, LIBURUTEGI (entziklopediak edo hiztegiak), INPRENTA (aurkezpenak, musika, bideoak, testuak…) eta KOMUNIKAZIO KATE (beste zentro batzuekin, familiekin… komunikatzeko),  moduan erabiltzen da internet.

Zergatik da garrantzitsua? Ikasgelak modu honetakoak izatera bideratzen duelako:

AKTIBOAK
Parte hartzen dute
KONSTRUKTIBOAK
Ideia berriak integratzen dira
KOLABORATZAILEAK
Ikasten dute
INTENCIONADAS/ BERARIAZKOAK
Objektiboak jarraitzen dituzte
CONVERSACIONALES
Ideiak partekatzen dituzte.
PERTSONALIZATUAK
Errealitatearekin kontaktatzen dute
ERREFLEXIBOAK
Zer ikasi dut? Nola ikasi dut? Ikastea pena merezi du?


3. TESTUA: ALGUNOS PRINCIPIOS PARA EL DESARROLLO DE BUENAS PRACTICAS PEDAGOGICAS CON LAS TICs EN EL AULA.

Manuel Area Moreinak aholkuen zerrenda bat uzten digu:

  • Garrantzitsuena hezigarria dena izan behar da, ez teknologikoa.
  • IKT-ak efektu magikorik ez dutela jakin.
  • IKT-ak hezkuntza prozesua errazten dute.
  • IKT-ak erabili teknologiarekin gauzak egiten ikasteko.
  • IKT-ak laguntza moduan erabili.

HITZ GAKOAK:

- Teknologia
- Hezkuntza
- IKT
- Web 2.0



No hay comentarios:

Publicar un comentario