Gizakiarentzako bizitzan zehar jarduera
garrantzitsuenetariko bat irakurketa da. Alde batetik, gizakiarentzako jarduera
esklusiboa da, beste izaki bizidunetatik bereizten gaituena. Normalean,
pixkanaka txikitatik garatzen dugu eta bizitza osoan zehar mantetzen da. Beste
alde batetik, irakurketarekin gizakiok ezaguerak jasotzen hasten gara HEZKUNTZA
prozesuan sartuz. Irakurketak arreta, kontzentrazioa, konpromezua eta
hausnarketa hobetzen ditu, emaitz hobeagoak izatera laguntzen dutenak.
Jakina da irakurketa era askotan eta objetibo
desberdinekin burutu daitekeela; ez da gauza bera plazerragatik irakurtzea edo obligazio batengatik. Hala
ere, irudimena hobetzeko, buruan mundu berriak sortzeko , ideiei buruz gogoeta
egiteko , hizkuntzarekin kontaktuan sartzeko, ortografia hobetzeko, beste
errealitate batzuk ezagutzeko, etab. balioko du. Irakurketari etekina ateratzeko
, giro baketsu eta lasaietan egotea beharrezkoa da, irakurtzen den istorioan
murgiltzeko.
Bideoan ikus daitekeenez, ikusten duguna
imitatzen dugu umeak garenetik. Irakurketa etxean garatzea beharrezkoa da gero
klasean gogoz hartzeko. Gaur egun, kasu askotan, irakasgai desberdinetarako
irakurri behar diren liburuak ez dira irakurtzen edo azken egunean egiten da.
Nola hobe dezakegu hori irakasleak?
Hasteko, irakurgaiak gustukoak izatea saiatu
behar gara, ikasleei interesatzen zaien gai bati buruz eta irakurtzeko errezak.
Klase orduetan, denbora bat utzi irakurketari eskaintzeko eta ulertzen ez
dutena azaltzeko. Baina, nire ustez, hezkuntzan zehar irakurgaiak gogoz
hartzeko, etxean errutina bat bezala hartu behar dugu. Hasieran, eurekin
irakurri eta pixkanaka laguntza barik irakurtzen joango dira, beti kontuan
hartuz eurek adierazten dutela irakurtzeko denbora noiz amaitzen den, ez
behartu inoiz.
"Hay grandes libros en el mundo y grandes
mundos en los libros"
No hay comentarios:
Publicar un comentario