Zer da Elkartasuna?
Elkartasun hitzak berak esaten duen bezala, pertsonen arteko erlazioak sendotzea eta itun sozialak lortzea du helburu. Honi buruz ideia desberdinak ageri dira, kontra eta alde daudenak:
Batzuen ustez ikaskuntza
ariketan ikasleen artean sortzen diren erlazioak bigarren mailako influentzia
dute, batzueta nekagarria eta zitala izatera heltzeraino eskolaren
errendimenduan. Ikuspuntu honen arabera, interakzioa irakasle-ikasleen artekoa
izan behar da, irakasleak informazio trasmititzen duena izanik eta ikaslea hau
jasotzen duena. Ikasle-ikasleen arteko erlazioak klaseko jarrerak desorekatzen
ditu eta horrekin batera lan indibiduala eta irakasle-ikasleen arteko
interakzioa eragozten du.
Baina, gaur egun badaude
probak zihurtatzen dutenak ikasleen arteko interakzioa ez dela faktore
mespretxagarritzat hartu behar eta gainera, heziketa-helburuen lorpenetan
garrantzi handia duela. Ikerketa batzuk egiaztatzen dute ikasleen arteko
erlazioak eragina dutela hauen artean: sozializazio prozesuan, gaitasun
lorpenetan, trebetasun sozialetan, agresibitatearen kontrolean, arauak
onartzeko erreztasunean, egozentrismoa gainditzean, eskolako errendimenduan,
etab.
Nola lortu?
Hezkuntzan hiru gizarte-erakunde zehazten dira: kooperatiboa, lehiakorra eta indibidualista.
Bakoitzak helburu propio batzuk ditu:
Nola lortu?
Hezkuntzan hiru gizarte-erakunde zehazten dira: kooperatiboa, lehiakorra eta indibidualista.
Bakoitzak helburu propio batzuk ditu:
· Kooperatibak. Ikasleen helburuak elkar lotuta daude. Bakoitzak bere helburuak lortzen ditu baldin eta taldekoek helburu horiek eskuratzen badituzte. Bakoitzak lortzen dituen helburuak taldeko beste guztientzat onuragarriak izango dira. Partaide bakoitza lortzen dituen sariak taldeko lanaren emaitzei proportzionalak dira.
· Lehiakorrak. Ikasleen helburuak era baztertzailean erlazionatuta daude: ikasle batek nahi dituen helburuak lortzeko besteek euren helburuetan porrot egin behar dute. Taldeko kide batek gehienezko saria lortuko du eta bitartean besteek, sari txikiagoak.
· Indibidualista. Ikasleek lortu nahi dituzten helburuetan erlaziorik ez. Bakarka onuragarriak diren emaitzak bilatzen dira, besteen emaitzak garrantzirik gabekoak izanez. Sariatuak izango dira lan pertsonalagatik.
Ikaskuntza kooperatiboen esperientziak ikaskideen arteko elrazioak, arreta, errespetua, begikortasuna, adeitasuna eta elkarlaguntza bultzatzen dute lehiakorrekin eta indibidualistekin konparatuta. Jarrera positibo hauek eragina dute irakasleengan eta eskolako instituzioetan. Gainera, kooperatibak hobeagoak dira errendimenduari eta emankortasunari dagokionez. Beraz, elkartasuna lantzeko egokiena ikaskuntza kooperatiboa da.
iturriak:
(Coll. C., Infancia
y Aprendizaje1984, 27/28, 119-138, "Estructura grupal, interaccion
entre alumnos y aprendizaje escolar", Universidad de Barcelona)
No hay comentarios:
Publicar un comentario